Sider

tirsdag den 3. april 2012

Besøg og æggekage

Jeg har i dag haft dejligt besøg af en anden kagemultinørd Irene..
Vi fik rigtig snakke om kage og kageting..

Jeg havde i anledningen af at det snart er påske.. bagt æggekage.. ja altså kage bagt i æggeskaller..


Det var noget vores drenge bare syntes var rigtig hyggeligt..

Jeg havde lavet en muffinsdej med halvt så meget bagepulver som normalt og delt den op i tre skåle..
Dejen i hvert skål.. blev så farve i hver sin farve.. og sprøjtet ind i de rengjorte æggeskaller..
Æggeskallerne var også blevet farve med pastafarve opløst i vand.. men havde ikke taget meget imod..
Så de var ikke så pæne i farven.. som jeg havde håbet på..

Lyse muffins:

12 stk.

5 dl. hvedemel
1 tsk. bagepulver
1 knsp. salt
1 1/4 dl. sukker
2 stk. æg
2½ dl. mælk
6 spsk. smeltet smør
1 tsk. vanilie

Det hele piskes godt sammen.
Bages i en forvarmet ovn ved 200 C i ca. 20 min.

Opskriften har jeg fundet i bogen 1 mix, 100 muffins..

1 kommentar:

  1. Jeg læste på nettet at æggene skal have lang tid, før de rigtig tager farve til sig :)
    Mine ville ikke tage farve, ved alm. frugtfarve og jeg lod dem koge i 20 minutter (glemte dem) og nu er de PINK! :)
    Et andet tip er at koge med kaffegrums eller spinat, så man får ligeledes brune og grønne æg. Mine grønne æg blev marmorerede :)

    SvarSlet