Sider

mandag den 2. april 2012

Gerbera

Har lige fået et skub bagi.. men så absolut et kærligt et af slagsen..
Så nu må jeg hellere komme igang med at fylde noget i bloggen..

Jeg var til super hyggelig kagehyggenørde møde igår søndag.. og har fået lavet nogle "How to do" som jeg vil dele med jer..

Sådan laves en Gerbera:


Til at lave en Gerbera.. har jeg brugt følgende udstyr:
Fondant i 2 farver
1 stor og 1 lille Sunflower/Daisy/Gerbera-udstikker
1 spartel eller 1 lille kniv
1 kagerulle
1 tandstik
1 form til at lægge blomsten i



Jeg udstikker 2 store + 5 små små blomster og ruller en lille kugle (som bliver midten af blomsten)..
De store blomster har fået et styk med udstikkeren så der er kommet mønster i..



De 2 store blomster lægges forskudt ovenpå hinanden..



Lægges i en form så de buer let (Denne er købt i Søstrene Grene)..



Hvert blad i de små blomster deles nu..



Og blomsten halveres..



De halve blomster "limes" på den storeblomst i midten i to lag..



Kuglen lægges i midten og trykkes lidt flad..



Til sidst prikkes der små huller i kuglen med tandstikken..


Så skal blomsten bare tørrer og er så klar til brug..
God fornøjelse..

7 kommentarer:

  1. Så fin så fin how to søde :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Bianca.. og tak for det kærlige klap bagi.. ;o))

      Slet
  2. Så har jeg afprøvet din teknik og det er en bragende succes :-) Så tak for hjælpen med din gode how to :-)

    SvarSlet
  3. Hej Anne..

    Det glæder mig at du kan bruge den..

    Hilsen Lone

    SvarSlet
  4. Hej Lone

    Den er SÅ fin!! :-)
    Hvad str er udstikkerne?

    Hilsen Julie

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Julie.. ;o))

      Den store er 7 cm i dia og den lille er 1,5 cm..

      Hilsen Lone

      Slet
    2. Tak for info :-)

      Hilsen Julie

      Slet