Sider

lørdag den 14. april 2012

Nem jordbærmousse

Verdens nemmeste mousse.. den kan laves med alle slags bær og frugt..

150 g. bær (jeg bruger dem fra frost)
1-2 spsk. sukker
2 bl. husblas
1/4 l. piskefløde

Husblassen udblødes i koldt vand i ca. 10 min.
Bærrene koges med sukker i ca. 3 min.
Bærrene moses godt, jeg bruger stavblenderen.
Husblassen kommes i de varme jordbær, der røres rundt til husblassen er smeltet og det sættes i køleskabet.
Fløden piskes til skum.
Den afkølede bærmos blandes i.

6 kommentarer:

  1. Hej Lone. Vil lige høre mht. til opskriften, om den bliver tynd eller fast, når den skal bruges som kagefyld? Har tidligere brugt en opskrift med bla. yoghurt naturel, men har ikke noget hjemme og skal lave den nu.

    Mvh. Lotte

    SvarSlet
  2. Denne bliver fast.. Jeg bruger den altid til mine kager.. Og det er uanset hvilken bær jeg bruger..

    Hilsen
    Lone

    SvarSlet
  3. Mange tak for hurtigt svar. Så vil jeg lave den. Fortsat god bededag og weekend. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme.. Og god fornøjelse.. Jeg har lige lavet den i dag.. Jeg drænede dog ikke bærrene for saft.. Men blendede saft og bær sammen.. Og den er stadig god stabil..

      Tak i lige måde.. :-)

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Det godt nok et ældre opslag ��
    Men hvor stor en kage rækker portionen ������Mvh Nathalia

    SvarSlet