Sider

lørdag den 21. april 2012

Tyloselim

Jeg har altid brugt kogt vand når jeg skulle lime noget sammen.. men havde en lidt større ting der skulle limes sammen og besluttede mig for at prøve at lave tyloselim.. da jeg havde hørt at det skulle være bedre.. og må bøje mig i støvet.. det er faktisk ret godt at bruge.. så det er at finde i min lille trillevogn fremover..

Tyloselim er en spiselig lim til at klistre fondant og marcipan sammen..

Sådan laves tyloselim:

½ tsk. tylosepulver (mit hedder Jem Petal Powder)
ca. ½ dl kogt vand

Pisk pulveret i vandet.. der begynder omgående at blive til en klar gele..
Lad det stå i køleskab en times tid.. rør det godt rundt og det er klar til brug..


Opbevar limen i øleskabet i en bøtte..

Limen kan holde et par uger i køleskab.. og man kan sagtens se når det ikke duer mere.. så bliver det uklart..

Man kan også bruge vand, æggehvider eller RI til at lime fondant-ting sammen med..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar