Sider

lørdag den 21. april 2012

Billederamme

På Justin Bieber-kagen havde jeg lavet en spiselig billederamme..
og da jeg skulle lave en kagen mere med det tema.. kunne jeg jo lige så godt lave en vejledning på hvordan jeg lavede den..

Sådan laves en billederamme:


Til at lave en billederamme.. har jeg brugt følgende udstyr:
pap
lineal
blyant
skalpel
sukkerprintbillede
fondant
kagerulle



Først laves en skabelon i pap i den størrelse man skal bruge..
Derefter rulles fondanten ud i 3-4 mm i tykkelse..



Der skæres en plade ud uden hul i (bagside) og en med hul i (forside)..
Det skal nu have lov at ligge.. så det bliver godt tørt..



Herefter lægges sukkerprintbilledet i mellem de to stykker.. som "limes" sammen enten med vand eller tyloselim..



Jeg har så lavet en trekant som billedet kan hvile op af.. når det sættes på kagen..
Jeg har sat et par stykker spaghetti i.. så den kan stå fast på kagen..



Her er så det færdige resultat.. hvor jeg har limet små blomster på rammen og lidt ud på kagen..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar